BNNT FRONT 1500

“MULTIVERSE” is the new album from BNNT – a duo formed by Konrad Smoleński and Daniel Szwed. Featuring guest appearances from Mats Gustafsson and Stine Janvin Motland, the record comes out on October 10, 2017 via Instant Classic label.

BNNT is not your regular music group. It would be more adequate to call them an artistic group as their areas of activity range over music, visual arts and theatrical performances. “MULTIVERSE” is based on lengthy improvisations deeply rooted in tribal drumming with post-dance music flavours. It is also BNNT’s first new material since 2012’s “QASSAM” recorded with Robert Piernikowski (Syny). “I wouldn’t say we took 5-year long vacations from BNNT,” argues Smoleński. “Of course our pace appears to be a little slow but keep in mind we performed a number of times during those years and switched a couple of languages,” he says.

Most of the “song” titles are borrowed from Emil Cioran and bibliograhy that goes along the record seems to underline the “MULTIVERSE” concept behind this work of art. “One of the narrations of this album has a lot to do with different layers of reality that may coexist and this bibliography should serve the listener as a guide and provide a number of meanings,” explains Smoleński. “The ‘lyrics’ we included in the booklet are almost illegible, blurred. We put extra effort into treating them as music, more like a way of transferring feelings. This comes along with a perception that our own singular perspective may not be the most obvious one around.”

10 października nakładem krakowskiej wytwórni Instant Classic ukaże się nowy album duetu BNNT, który tworzą Konrad Smoleński i Daniel Szwed. Krążek, zatytułowany “MULTIVERSE”, został nagrany z udziałem zaproszonych gości: Matsa Gustafssona i Stine Janvin Motland.

BNNT nie jest typowym zespołem muzycznym. W tym przypadku bardziej adekwatne wydaje się określenie “grupa artystyczna”, jako że działalność duetu obejmuje też sztuki wizualne i teatralny performens. “MULTIVERSE” bazuje na plemiennych rytmach perkusji i zahacza o rejony muzyki post-tanecznej. To również pierwszy materiał grupy od czasu wydanego w 2012 “QASSAM” z Robertem Piernikowskim (Syny). “Nie mieliśmy przerwy w działalności” – tłumaczy Smoleński. “Te pięć lat to koncerty i kilka zmian języka po drodze. Owszem, nasze tempo jest raczej powolne, ale wydaje nam się, że nie ma potrzeby się śpieszyć. Świat wiruje dostatecznie szybko i chaotycznie, a my raczej staraliśmy się zwolnić, bo każde tempo ma swoje konsekwencje. Ta płyta powstawała faktycznie bardzo długo. Nagraliśmy ją pod koniec 2015 roku i praca nad nią miała sporo zastojów i zrywów wyznaczanych naszą dostępnością. Trzeba pamiętać że działalność muzyczna to tylko ułamek tego co robimy w życiu”- dodaje.

Tytuły nowych utworów zostały “pożyczone” od Emila Ciorana, a towarzysząca albumowi bibliografia zdaje się mocno podkreślać koncept całości. “Płyta traktuje o tym, że mogą równolegle istnieć warstwy rzeczywistości wcale nie wykluczające się. Bibliografia jest odniesieniem tyleż do samej płyty, co do zawartej w płycie książeczki. Ma być tropem dla słuchacza, odniesieniem, zbiorem znaczeń, ale tak jak w każdej książce stanowi marginalny przypis odnoszący do źródeł zawartych w tekście. Sam tekst natomiast jest Treścią. A tekst książeczki zawartej w płycie jest mało czytelny, zatarty. To zbiór strzępów i wizualnych zlepów liter. Zależało nam na tym, by tekst potraktować podobnie jak muzykę, by stanowił abstrakcyjny obraz do wyczucia raczej niż zrozumienia” – mówi Smoleński.

Tracklista:

1. The Last Illiterate
2. Sickness Begins When One Starts to Think
3. Consider a Single Wave Relieved the Pressure on the System
4. God Is Nothing More Than an Acoustic Hallucination
5. If the Universe Is Expanding, Are We Drifting Apart Too?

Nagranie: Michał Kupicz. Miks i master: Haldor Grunberg.

[bandcamp width=100% height=120 album=2709472025 size=large bgcol=ffffff linkcol=0687f5 tracklist=false artwork=small]

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.